2 Milyon Dolar Üzerinden Yatırım Alan Chitosolve, Yurt Dışına Açılacak
Etkinlik | 19 EYLÜL 2024
2 Milyon Dolar Üzerinden Yatırım Alan Chitosolve, Yurt Dışına Açılacak
Entertech İstanbul Teknokent’te kurulan ve 2 milyon dolar değerlendirme üzerinden yatırım alan Chitosolve girişiminin cilt bakım ürünleri markası Richesse Biologique Türkiye’de bir ilk olan ürünlerini piyasaya sundu. Yerel pazarda kullanılmayan “kitosan biyopolimeri” denilen bir aktifi kullanan ve Türkiye’yi bu etken madde ile tanıştırmayı amaçlayan marka, almış olduğu yatırımla da ürün çeşitliliğini arttırmayı ve global pazarlara açılmayı hedefliyor.
İstanbul Üniversitesi ve İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa olarak iki araştırma üniversitesinin paydaş olduğu tek Teknokent olma özelliği taşıyan Entertech İstanbul Teknokent’te kurulan Chitosolve girişiminin cilt bakım ürünleri markası Richesse Biologique, 2 milyon dolar değerlendirme üzerinden yatırım aldığını açıkladı. Almış olduğu yatırımla, ürün çeşitliliğini artırmayı ve Türkiye pazarındaki konumunu güçlendirmeyi amaçlayan marka, önümüzdeki dönemde de yurt dışı pazarlarına açılmayı hedefliyor.
Doğal ve fonksiyonel malzeme geliştirme konusuna öncelik veren bir tekno girişim firması olan BİYOPOL çatısı altında 2023 yılının sonunda bir yatırım alarak spin off şeklinde kurulan “Chitosolve” kozmetik ve medikal alanlarında çalışıyor. Chitosolve girişiminin cilt bakım ürünleri markası Richesse Biologique ise kitosan biyopolimeri ve çeşitli aktifleri içeren cilt bakım ürünlerinden oluşuyor. Çeşitli aktiflerle güçlendirilen formüllerle oluşturulan serum, krem, tonik ve yüz yıkama jeli ürünler hammadde yönünden özgün, etkinliği yüksek. Aynı zamanda ürün içeriği doğal malzemelerden oluşan marka, cam ambalaj ve yosun atıklarından elde edilen kutular kullanarak sürdürülebilirliğe de vurgu yapıyor.
Teknoloji ve doğalı bir noktada buluşturmak çok önemli bir değer
Markanın kuruluş hikayesini anlatan Chitosolve Kurucusu Seda Çakır, doğal ve fonksiyonel malzeme geliştirme konusuna öncelik veren bir tekno girişim firması olan BİYOPOL’un 2015 yılında Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Tekno girişim Desteği ile kurulmuş olduğunu ve firmanın temel faaliyet alanını biyoteknoloji olduğunu söyledi. BİYOPOL olarak birçok sektörde kullanılabilen kitosan biyopolimeri ile ilgili de araştırma ve geliştirme çalışmaları olduğunu söyleyen Çakır, 2016 yılında başarıyla tamamladıkları proje ile kitosanın ilk prototiplerini elde ettiklerini aynı zamanda ülkemizde ilk hayvansal kaynaklı olmayan kitosan biyopolimerinin üretimini gerçekleştirdiklerini kaydetti.
Entertech İstanbul Teknokent’te kurulan bir firma olan Chitosolve’un cilt bakım markası olan Richesse Biologique tarafından kitosan biyopolimeri ve çeşitli aktifleri içeren cilt bakım ürünleri geliştiriliyor. Markanın yeni serisinde teknoloji tabanlı ve biyoaktif ürünlerce zengin, etkinliği yüksek ürünleri ön plana çıkardıklarını söyleyen Seda Çakır, aynı zamanda ürünlerin insan ve çevre sağlığını ön planda tutan biyobazlı formüllere de sahip olduğunu belirtti. “Her zaman geleceği düşünerek adımlar atıyoruz. Girişimlerimizin misyon ve vizyonlarının, aslında biz kurucularının karakterlerinin, yaklaşımlarının ve ilgi alanlarının yansıması olduğunu düşünüyorum. Bizim gibi bilimle ilgilenen insanlarının günümüzün ve geleceğin sorunlarına çözüm ararken doğal çözümlere yönelmesi gerektiğine inanıyorum. Teknoloji ve doğalı bir noktada buluşturmanın çok önemli bir değer olduğunu düşünüyorum. İki değeri birbirinden ayırmaktansa birleştirmenin daha iyi sonuçlar vereceğine inancım tam. Faydalı işler geliştirmek beni ve bizleri mutlu ve motive ediyor” diyen Çakır, nihai amaçlarının güzel, kaliteli ve faydalı işler çıkarmak olduğunu kaydetti.
Çok sayıda potansiyeli yüksek yenilikçi iş fikri bulunuyor
Entertech İstanbul Teknokent Genel Müdürü Dr. Muhammed Kasapoğlu ise Türkiye’nin biyomedikal alanda yaptığı çalışmalara hız vermiş durumda olduğunu söyleyerek, “Sektör henüz potansiyel pazar büyüklüğüne ulaşmamış olsa da son dönemde önemli çalışmalar yürütülüyor. Özellikle Ar-Ge aşamasında bulunan çok fazla potansiyeli yüksek yenilikçi iş fikri bulunuyor. Bünyemizde kurulan Chitosolve markası da katma değeri yüksek ürünler geliştiriyor ve global bir marka olma hedefiyle çalışmalarına devam ediyor. Biz de Entertech İstanbul Teknokent olarak Chitosolve’un bu hedeflerine ulaşması için desteklerimizi sürdürüyoruz” diye konuştu.